Ještě před deseti lety se zdálo, že řemeslná výroba a s ní spojené malé podnikání upadne v zapomnění. S příchodem nové dekády ovšem řemeslníkům svítá na lepší časy. Češi mají totiž čím dál tím větší zájem o kvalitní, ručně zpracované výrobky s tradicí a “duší”.
V posledních letech se navíc mohli řemeslníci cítit v nevýhodě pod přesilou velkých řetězců. Ty totiž díky obrovskému množství zboží a vysokému počtu poboček dokázali často nabídnout nižší cenu (avšak také nižší kvalitu) výrobku.
S rostoucím důrazem na digitalizaci a přechod do online prostředí však svítá malým podnikům a řemeslníkům na lepší časy. Své zákazníky nyní mohou oslovit prostřednictvím sociálních sítí a nabídnout něco, co velkým řetězcům často schází – příběh, autenticita, lidskost a unikátní kvalitní produkt. Při tvorbě příspěvků přitom řemeslníci nemusí utrácet za fotografy, ani za grafické designéry. Často stačí vzít do ruky chytrý telefon a své produkty vyfotit svépomocí.
Příkladem mohou být úspěšní řemeslníci jako například Filip Kubák, řemeslník a majitel rodinné tkalcovské dílny ve Strmilově. Ctirad Sára, jenž spolu se svými přáteli před 8 lety založil výrobu originálních módních doplňků ze dřeva BeWooden, či Jitka Plevová a Jana Rucká, které společně na mateřské dovolené začaly pod názvem Pikle vyrábět originální hračky pro děti.
Pokud Vás jejich příběhy zajímají, nechte se inspirovat na webu Plzeňská drbna.
https://plzenska.drbna.cz/zpravy/3094-remeslna-vyroba-zaziva-renesanci-kvalita-porazi-kvantitu.html
https://plzenska.drbna.cz/zpravy/3005-inovace-v-podnikani-remesla-ovladla-online-prostor.html